Måndagen den 15 Februari 2010!!!!






Idag är det måndag igen och sista veckan innan sportlovet för barnen... själv har jag hemstudier under sportlovet... sen skall jag ut på fyra veckors praktik på Lunds Sjukhus.. Det ser jag frame mot med glädje.. är riktigt sugen på lite nya erfarenheter och nya utmaningar. Jag skall praktisera på en avdelning som jag inte har någon tidigare erfarenhet från och det gör det hela mycket mer intressant... Med tanke på hur mycket tid som jag spenderat på det sjukhuset under dom senaste fem åren så skall den här perioden bli riktigt Kul... hi hi

Vi är i startgroparna för ett nytt steg i vårt liv just nu och mycket tyder på att vi inom en snar framtid kommer att lämna lilla Landskrona bakom oss för att bosätta oss några mil härifrån i ett charmigt hus som tilltalade oss båda när vi var och tittade på det härondagen.. det kändes som att huset hälsade oss välkomna hem.. hi hi  Lustigt men samtidigt väldigt intressant eftersom att det var ett hus som vi inte ens hade planer på att gå och titta på.. hi hi





Vi har nyligen fått två nya familjemedlemmar som heter Black och Balls.. dom bor tillsammans med john och det är hans djur.. två små söta saker som klättrar lite överallt... he he dessa två filurer håller john sysselsatt när han är hemma.. han har planer på att söka jobb och hoppa av skolan för han är inte ett dugg motiverad att fortsätta studera...Tyvärr...

Sabine går i skolan och gör sitt bästa varje dag... hon är verkligen motiverad att gå ut nian med toppbetyg... och hon är aktiv på sin fritid i olika sammanhang.. hon är en allmänt glad och trevlig jänta.. hi hi

Anton har det lite kämpigt med sin skola och alla komplikationer som hans svåra sjukdom har inneburit för honom.. vi gör vårt bästa varje dag för att hjälpa honm men når inte alltid så långt som vi skulle önska...tyvärr...

Bianca fullkomligen älskar sitt dagis och är en liten men väldigt envis ung dam som inte gärna fogar sig efter vad andra tycker utan går sin egen lilla väg.. hi hi

Janne han jobbar och står i.. han är väl inte alltid så flitig på hemmaplan som jag skulle önska men vad gör det om femtio år när vi båda är gamla och grå.. hi hi

Själv pluggar jag fortfarande och hoppar även in om jobbar när det finns behov på jobbet.. jag kommer dock inte att jobba hela natten och sen åka raka vägen till skolan och plugga hela dagen och sen åka hem fler gånger för det var lite för påfrestande för mig... men men vad gör man när det är kris på jobbet... hi hi

Framöver så skall jag försöka att uppdatera min blogg åtminstone en gång i veckan...


Puss och Kram vi ses på stan!!!


Catrine

Kommentarer
Postat av: Åsa

men oj vad spännande...vart ligger huset nånstans tro?

2010-02-18 @ 14:14:09
URL: http://www.metrobloggen.se/manicsundance

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0