Söndagmorgon och helgen är snart slut!




Nu är det redan söndag och denna helgen är så gott som slut.... Igår Tvättade jag all vår tvätt och städade lite i köket  medans janne städade vardagsrummet och hallen... John gick till affären och köpte mjölk och saft så att vi fick hem det innan middagen. Nör jag höll på att städa i köket fick jag sån lust att göra något gott till familjen så jag skickade sabine till affären för att köpa det som fattades till att baka Annas cheesecake.. Anton plockade undan sina leksaker sen lekte han med Bianca....skönt när man hjälps åt för då går allting så mycket fortare och är desto roligare...
John och jag hjälptes åt med att laga middagen som bestod av hamburgare, pommes och café de Paris sås...
Efter maten gick Sabine hem till Robbie där hon skulle sova över tills idag.

Strax därefter så nattade Janne Bianca medans jag gick ut och tog hand om tvätten.

Senare på kvällen så kollade Janne på fotboll medans jag satt vid datorn och pluggade teori....Sen kokte jag kaffe på gammaldags vis eftersom att vår kaffebryggare hastigt och lustigt inte ville brygga nåt kaffe till oss längre... Sen fikade vi tillsammans med pojkarna som tyckte mycket om cheesecaken.

Nu imorse så gick jag ut i tvättstugan för att ta in den tvätt som inte hunnit bli torr igår.. men det som låg i torktumlaren lämnade jag kvar för att det skulle hinna bli riktigt torrt...skall snart gå ut och hämta in det med...

Imorgon stundar Praktikens första dag..det ser jag fram emot med glädje.. skall bli mycket intressant och se vad jag får uppleva där.. Det finns ju så många olika funktionshinder så något nytt kommer jag säkert att lära mig varje dag... hihi

Nej nu har jag inte tid att sitta här och filosofera för mig själv längre... Bianca har precis fått sin morgonvälling och vill nu komma upp...

Ni får alla ha en toppenbra Söndag!  NJUT AV DET LIVET HAR ATT ERBJUDA!!!

Tjingeling i lingonskogen!!!




Kommentarer
Postat av: Malin Hällblad

Hej Catti! Hur mår du? Hoppas du får det roligt på praktiken de kommande två veckorna. Kram Malin

2008-10-12 @ 18:43:31
URL: http://hellblad.blogg.se/
Postat av: Anna

haha de gjorde ont ska ja lova dig. hehe. nu är jag fortfarande ganska öm. synes imorn.. kramis

2008-10-15 @ 22:06:47
URL: http://mammatillmoa.blogg.se/
Postat av: Main Hällblad

Jo tack, min praktik är underbar, trivs verkligen där. Kram

2008-10-16 @ 18:46:08
URL: http://hellblad.blogg.se/
Postat av: Alina

Har du också dragit till blogg awards? :)

2008-10-16 @ 18:48:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0