Julbasar och annat kuligt!









I dag har vi varit på julbasar på antons skola. hens klass gick först luciatåg för alla oss nära och kära sen blev det basar i deras lilla hemvist och fikastund i fritidslokalerna... där även dragningarna gjordes på deras lotterier. jag och anton köpte vars två lotter och av dom så hade jag turen att vinna på en. en stor after eight ask och tre pennor var min vinst. Min mamma köpte tio lotter och av dom van hon faktiskt på tre; två pumptvål med oceandoft var ett av priserna, ett kreditkortsfodral och fyr pennor var en av de andra två vinsterna och sist men inte minst vann hon två smidesljusstakar.
På basarenköpte jag en kokbok som barnen tillverkat, en ängel som barnen gjort samt en tomteslev.  Min mamma köpte en adventskaka och en äppelkaka samt tre julfigurer med godis i. Alla pengar som kommer in under kvällen går till barnens kommande skåneresa.

Hela tillställningen blev lyckad och barnen och vi andra hade en trevlig stund tillsammans. Ser fram emot nästa tillställning dom annordnar.  Nu ligger alla mina fyra hulliganer och sover och jag sitter här och klottrar ner lite i vmin lilla blogg innan jag skall förflytta min arma kropp in till sängen och låta ögonen studera ögonlockens insida... hihi

Min skola hade basar i lördags och det var också en lyckad tillställning... där arrangerades försäljning av hembakat, lotteriförsäljning, auktion, loppis. fikaserveringar och konsert.... Alla intäckter från denna dagen går till välgörande ändamål..... Idag fick vi även chansen att gå in i det klassrummet där loppisen hade ägt rum för att titta bland de överblivna föremålen om där var något vi kunde tänka oss att köpa för att bidra ytterliggare till insamlingen. Jag hittade en elektronisk bultbräda till bianca( den blev enormt uppskattad), ett par böcker med recept och spelförslag från olika delar av vår jord, en multikanna från tupperware, en keramik pajform samt  en kaffekokare till vårt grupprum så att vi kan koka eget kaffe om dagarna.

Inför min skolas basar så hade jag nöjet att baka tillsammans med anna och linda från min klass..Tack för hjälpen och sällskapet i fredags!

Inför antons basar så gjorde jag rispuffar med choklad( både laktos och glutenfria) och vit ischoklad som såldes på basaren.  Jag kokte även knäck men dom tog vi inte med till skolan.

Nu hör jag hur mina kuddar kallar på mig så jag skall skynda mig att stänga ner datorn och se till att komma i säng... skall ju trots allt upp halv sex i morgon bitti...

Kram till er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Malin Hällblad

Tack så hemskt mycket för att jag får bo här hos er. :) så oerhört tacksam

2008-12-17 @ 18:17:20
URL: http://hellblad.blogg,se
Postat av: anna

ska du inte ta och skriva ett inlägg snart?? =)

2009-01-06 @ 23:09:52
URL: http://mammatillmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0